View Single Post
Sitat av downing Vis innlegg
For å si det kort: Avisartikler om 20-årige studenter som ikke får kjøpt seg bolig i Oslo skader bare saken.

Derimot er det ikke spesielt hyggelig for folk som ikke har kausjonister og kommer fra eiendomsløse hjem å se for seg boligkjøp. Klart man kan bo utenfor byene. Men hvor langt snakker vi? Jeg ser små leiligheter til nesten 2 millioner i Hønefoss! Man kan da ikke måtte være nødt til å bruke "der ingen skulle tru at nokon kunne bu" som veileder i markedet.

Dersom jeg får spart opp penger fortere enn boligprisene stiger så er det nok en mulighet å komme seg inn på markedet i løpet av en 3-4 års periode i full jobb. Det synes jeg er en helt o.k. utsikt, det er tross alt svært mange penger det er snakk om og at man ikke kan løpe rett fra skolebenken inn i banken for lån er bare sunt. Samtidig er det klart jeg syns det er surt når priviligerte studiekamerater som lever på studielån kan skaffe seg egen eiendom, men sånn er verden. Jeg håper dog ikke egenandelsgrensa øker ytterligere, det er meget usosial politikk, og føler at det kommer fra "feil" regjering, samtidig som man må ta konsekvensene/forhåndsregler av og i en økonomisk ustabil tid.
Vis hele sitatet...
Nå bor riktignok min bror ca 8 mil fra Tromsø i ei bygd, men for 1.850.000 fikk han tomt, stort hus på to etasjer og dobbel garasje.

Og det er langt unna hva man ser på det ovrrnevnte NRK programmet.

Personlig er jeg glad jeg trives på bygda, kunne aldri tenkt meg å bo i en by som Oslo, men ja, det er et slit å komme seg inn på markedet om man har f.eks en trygder forelder og den andre er død/stukket av o.l.

Ikke alle som er like heldige desverre.