View Single Post
Sitat av Skepty Vis innlegg
Så du setter endringen i et veldig urimelig lys gjennom hvordan du formulerer deg.
Vis hele sitatet...
Enig i at det var unøyaktig formulert, da det ikke egentlig var det som var diskutert. Jeg mener forøvrig det er et problem at barn med store synsproblemer ikke får gratis briller, det er nemlig ikke alltid nok med 2400 kr. Ofte vil et lite barn trenge mer enn et brillepar i året også. Å ikke gi dem tilpasset og oppdatert brilleglass kan fucke opp synet deres permanent. Det er viktig at helsehjelp til barn er gratis, for å unngå at foreldre nedprioriterer det. Man betaler for eksempel ikke egenandel for barn hos legen.

Jeg er ellers enig i poenget ditt med kost vs nytte, og der er helt sikkert riktig å kjøpe inn PrEP, men jeg ser ikke hvorfor det ikke skal være en egenandel.

Sitat av Bored Vis innlegg
Jeg siktet til Dodecha sin kommentar om manglende egenpleie av tenner.
Vis hele sitatet...
Skjønner. Jeg er enig i at man skal få helsehjelp også for (delvis) selvpåført sykdom.

Lurer også på om det er regnet på hvor mye sykefravær vi blir kvitt ved å gi den migrenemedisinen til kronikere. Økt prodkusjon, og dermed økt skatteinngang burde jo være en regneøvelse som er gjort, for å se alternativkostnad opp mot medisinen i seg selv.
Vis hele sitatet...
Det skal ikke tas samfunnsøkonomiske hensyn, tror jeg.
Sist endret av *pi; 12. oktober 2019 kl. 08:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.