View Single Post
Sitat av random67489 Vis innlegg
Nå føler du slenger litt rundt med utrykk her. Psycho er jo et uttrykk som ofte brukes for snakke ned mennesker, eller som hersketeknikk. Tror ikke det er hva du ønsker her, men føler likevel ikke at du uttrykte deg veldig bra akkurat her.

For mange som sliter feks med sosial angst, er det å lage egne tolkninger av hvordan andre ser og reagerer på ens oppførsel helt vanlig, og det skjer ofte helt automatisk uten at en har noe særlig kontroll på det. Selv med kognitiv tilnærming der hvor de bevist forsøker å tenke seg ting "hva er det verste som kan skje" eller "hva ville jeg tenkt om andre gjorde slik" så kan det være nærmest umulig å få en slik tankerekke ut av hodet når tanken først har landet.

Det betyr ikke at folk er hverken schizo eller psycho. Det er et tegn på at de ennå ikke er helt i mål med å overvinne det de sliter med.
Vis hele sitatet...
Ja, det var jo litt nedsettende, men ikke om de som er nervøse og engstelige for hva andre måtte tenke. Vi snakket om mennesker som angivelig skulle stå i køen og skule stygt på andre fordi de betviler at de har en "legitim" grunn for å stille seg i den ordinære kassakøen. Jeg forbeholder meg retten til å bruke dette uttrykket om denne teoretiske gruppen mennesker, selv om det ikke er medisinsk korrekt.
Sist endret av mentalmelt; 24. august 2018 kl. 16:55.