View Single Post
Jeg tror at spørsmålet om referanser har litt å si med hvor du søker jobb, og i hvilken stilling du ønsker. Kommer du deg inn på intervju vil det jo være lurt å være ærlig. Både for din egen del og din nye arbeidsgiver. Får du ikke jobben vet du jo ihvertfall med deg selv at du var ærlig og får du jobben vil du jo ha bra tillit til arbeidsgiveren din og han til deg som vet at du sa det som det er. Man kan også lyve, men før eller siden vil nok boblen sprekke og da vil det være enda vanskeligere å komme seg videre vil nå jeg tro.

Hva med å først prøve å komme seg inn på jobbmarkedet før du søker på den eventuelle "drømmejobben"? Det kan jo være lurt å fylle inn litt på CVn iogmed at du nå har et lite "tomrom" der. Vise at du nå er oppe og ute igjen og søker etter nye utfordringer jobbmessig og for deg selv. Nå vet jeg ikke hvor gammel du er eller din utdannelse, men hva med å starte helt på nytt? Ta på deg et studie eller begyn på et kurs hvor du lærer deg noe helt nytt som du kan bruke videre i arbeidslivet? Man er vel aldri for gammel til å følge sine drømmer, så kanskje det er på tide at det er det du starter med....