View Single Post
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Hvordan er det et argument når skadelighet IKKE er det for alkohol?
Hvorfor skal alkohol særbehandles, på tross av skadelighet ikke gjøres ulovlig, mens alle andre rusmidler, uavhengig av skadelighet holdes ulovlig PGA skadereduksjon?

kanskje for deg og allmenheten, men at "staten" skal føre en sånn argumentasjon er jo frytkelig skummelt. På hvilke andre arenaer argumenterer de med samfunnets uvitenhet om faktiske forhold?
Vis hele sitatet...
Hæ? Skadelighet er jo ett argument for alkohol? Hvor har du det fra? Det finnes jo den dag i dag sterke restriksjoner på kjøp, produksjon og bruk av alkohol. Det er jo ikke på lytt og løye. Det er for å begrense bruken og skaderedusksjonen.
Det finnes nok av folk som vil regulere det enda strengere og/eller forby det. Alkohol ville høyst sannsynlig aldri blitt lovlig hadde det blitt oppfunnet på 2000 tallet - nettopp på grunn av skade potensialet.

Grunnen til at det ikke er på dagsorden å kriminalisere alkohol er fordi det allerede er lovlig og vidt utbredt i samfunnet. Alkohol har forsåvidt også vært det foretrukne rusmiddelet å innta i Norge siden Vikingtiden og sikkert før den tid også. Det er helt naturlig og gjennspeiles også i tradisjoner og historier gjennom tidene.

Og uavhengig av alkohol blir det helt tåpelig å avfeie skade potensialet til cannabis som ett ikke-argument. Det burde være åpenlyst.

Siden du prøver å dra meg som person inn i det gjenntar jeg meg selv; Jeg er for legalisering av alle narkotiske stoffer. Jeg er helt enig i at alkohol er mer skadelig enn cannabis. Men jeg er også for en saklig debatt hvor argumenter ikke avfeies og heller mot-besvares på ett saklig nivå, noe jeg ikke syntes du presterer med påstanden din om at det ikke er ett argument.

Burde voldtekt blitt lovlig fordi drap er værre? Nei?
Burde cannabis blitt lovlig fordi alkohol er værre?