View Single Post
Sitat av Spsy Vis innlegg
For ordens skyld. Jeg har intet imot å spise en plante, eller en annen organisme gitt at den ikke føler smerte. Dette har for lengst sklid ut til en diskusjon som er litt langt ute. Jeg innrømmer lett at jeg er på defansiven, og merker at jeg argumenterer for å argumentere.
Vis hele sitatet...
Jeg synes egentlig ikke du argumenterer i det hele tatt, jeg har ikke fått svar på et eneste spørsmål. Ikke som jeg skjønner, i alle fall. Og for all del, du trenger ikke argumentere rasjonelt for ditt valg av diett, men det var liksom du som la opp til en diskusjon. Litt kverulering og et støtende argument eller to hadde faktisk representert et nivå opp i denne meningsutvekslingen. Nå er det bare forvirrende.

Ah, forstår problematikken. Regner med at vi her snakker om dyr som ikke har opplevelsen av smerte.
Vis hele sitatet...
Ja. Kan du da svare på spørsmålet? Er det verre å drepe dyr som har evnen til å føle smerte, selv om man altså ikke påfører det smerte? Isåfall: Hvorfor det?

La meg presisere, akseptabelt i den form at det er en nødvendighet. Ikke en idealsituasjon. Støtter ikke hærverk heller.
Vis hele sitatet...
Forstår jeg deg rett, at du faktisk mener det er litt synd å spise planter også, men det er dessverre en nødvendighet? Og hva ialle dager har hærverk med dette å gjøre?