View Single Post
Sitat av MyDarkSide Vis innlegg
De landene med strenge Narkotika lovgivning er vel full av korrupsjon, og ekstrem fattigdom, er ikke til å sammenligne! Jeg sier min mening og hva jeg selv trur hadde fungert, dem fleste land som har dødstraff er det mye korrupsjon og ekstrem fattigdom. Går ikke ann å sammenligne Norge med disse!
Vis hele sitatet...
Har du tenkt over hva som er årsak og hva som er konsekvens i de landene du snakker om? Har det slått deg at det kan hende at korrupsjonen i stor grad skyldes det strenge lovverket (spesielt i kombinasjon med fattigdom)?
Sitat av MyDarkSide Vis innlegg
Å få barn til verden er et stort ansvar, man bør kunne gi barnet tryghet og kjærlighet, noe jeg ikke trur en heroinist er i stand til.
Vis hele sitatet...
Det er helt riktig at det er et stort ansvar, og mange som får barn evner ikke å ta dette ansvaret. Vi har foreldre som er overvektige og oppdrar sykelig overvektige barn, vi har foreldre som er fattige og ikke har råd til å gi barna alt de trenger, vi har foreldre som er veganere og får barn med misdannelser pga. mangel på enkelte næringsstoffer og vi har foreldre som rett og slett er dumme, inkompetente eller til og med onde. Tror du det lar seg gjøre å forby alle disse å få barn? Tror du det ville latt seg gjøre å håndheve et slikt forbud?
Sist endret av felix_poker; 13. januar 2011 kl. 19:37.