View Single Post
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Jajajaja, selvfølgelig skal alle tas vare om, alle med norsk statsborgerskap har krav på helsetjenste og. Sånn sett så betaler ikke så mange i rusmiljøene mye skatt men det skal ikke ha noe å si. Jeg har bare lest mye om ulykkene som har skjedd i denne "dødsdalen", og jeg føler, selvom det er politisk ukorrekt, at det ville vært mer rettferdig og satt det høyt på prioriteringslista. Selfølgelig, feil å dømme rusmisbrukere, jeg vetikke grunnen til at de sitter nede på plata nå og mange fortjener sikkert sympati. Men jeg får hele tiden digresjoner til de som tar GHB og kokain for å ha det fett på fester og ikke tenker så mye på hva som kan skje.(http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/08/04/375096.html)

Men ja selvfølgelig skal de få behandling, og jeg er helt for velferdsstaten vi har idag som inkluderer alle, samme hvor facistiske noen synes den er.
Vis hele sitatet...
Det er ikke noe prinsippiell forskjell mellom nikotin, kokain, alkohol, kokain, hasj, ghb osv. Alle er rusmidler, og noen er farligere enn andre for individ (kropp og/eller psyke), noen mer avhengighetsskapende, og noen er skadeligere for ev. ikke-brukere. Godta alle eller ingen! Men, jeg opplever jo selv at det fra tid til annen ikke er like lett å ikke dømme folk som har en litt uansvarlig bruk av alkohol eller cannabis. Og uansvarlig bruk kan man vel si at i 2011 er både unødvendig og høl i huet, med all informasjonen som ligger lett tilgjengelig. Men til tross for dette kunne jeg ikke klart å leve med tanken om at vi kunne ha hjulpet dem, dersom vi bare hadde villet