View Single Post
Sitat av Vargas Vis innlegg
Sneipen: Klar over DLF, men ettersom min argumentasjon for ruspolitikk er basert på medmenneskelighet, vil ikke et gjennomført liberalistisk parti på linje med organisasjonen Friborgerforbundet være et alternativ...
Jeg mener at dersom man bidrar til staten, så bør man få tilbake om man skulle være så uheldig havne i trøbbel.
DLF passer vel egentlig mer din argumentasjon om dette temaet; skal man klare seg selv, så skal man ikke betale noe til staten heller. Vet at du ikke er tilhenger av friborgerforbundet (sjæl!), så lurer på hvorfor du tydeligvis mener at man skal betale til staten, men staten skal ikke ha førsteprioritet å hjelpe deg?
Vis hele sitatet...

Jajajaja, selvfølgelig skal alle tas vare om, alle med norsk statsborgerskap har krav på helsetjenste og. Sånn sett så betaler ikke så mange i rusmiljøene mye skatt men det skal ikke ha noe å si. Jeg har bare lest mye om ulykkene som har skjedd i denne "dødsdalen", og jeg føler, selvom det er politisk ukorrekt, at det ville vært mer rettferdig og satt det høyt på prioriteringslista. Selfølgelig, feil å dømme rusmisbrukere, jeg vetikke grunnen til at de sitter nede på plata nå og mange fortjener sikkert sympati. Men jeg får hele tiden digresjoner til de som tar GHB og kokain for å ha det fett på fester og ikke tenker så mye på hva som kan skje.(http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/08/04/375096.html)

Men ja selvfølgelig skal de få behandling, og jeg er helt for velferdsstaten vi har idag som inkluderer alle, samme hvor facistiske noen synes den er.