View Single Post
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Dessverre har jeg lite respekt for folk som bevisst skader kroppen sin på en slik måte. Det er en stor belastning for samfunnet, jeg antar også at det er en stor utgiftspost. Jeg synes ikke at vi skal prioritere hjelp til folk som konsekvent bryter strenge lover som fellesskapet har vedtatt. Slik føler jeg det, narkomane er ikke mindre verd enn oss andre, men alle er sin egen lykkes smed.
Vis hele sitatet...
Nå oppsummerer du mine meninger om at mange nordmenn har et fascistisk og nedlatende syn på rusmisbrukere.

Hvis det hadde vært snakk om alkohol her, hadde du da sagt det samme? Ja vel, alkohol er lovlig, men du skulle ha visst hvor mye faenskap alkohol skaper i samfunnet vårt også. Men neida, å være alkoholiker, det er greit det!

Hvis man ikke skal prioritere hjelp til rusmisbrukere, da slutter man å bry seg om medmennesker, noe som strider med Norges verdier som land, at alle skal få være med i felleskapet, og at vi bryr oss om hverandre. Å gi faen i hvordan livet deres er vil gjøre saken bare værre, både for den enkelte rusmisbruker, og samfunnet generelt.