View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei!

For ordens skyld kan jeg starte med å si at når jeg snakker om å være ruset, så er dette innenfor en "normal" dosering, og kanskje litt til. Tar man alt for mye, så vil det jo få konsekvenser såklart.

Jeg lurer på hvordan det kan ha seg at folk "mister kontroll", er ikke seg selv, mister evne til å vite forskjell på rett og galt etc. når de er påvirket av rusmidler? Man hører stadig om folk som skylder på rusen for noe dumt de har gjort, dumme avgjørelser og generelt ting de påstår de aaaaldri ville gjort i edru tilstand.

Jeg syns dette virker så snodig, da jeg selv har erfart at jeg alltid har den stemmen i hodet (kall det fornuftighetssans?) som hindrer meg fra å begå valg jeg ellers normalt ikke ville gjort. Dette er uansett om jeg har inntatt alkohol, cannabis, speed, cola, mdma eller hva det måtte være.

Så klart slipper jeg meg løs, mister litt hemninger og kan ta meg selv i å tenke at jeg gjorde ting som edru meg kanskje ikke ville gjort, men aldri noe ala skrekkhistorier man hører om vold, trakasering og ellers ufyselig oppførsel mot andre.

Så hva er deres synspunkter rundt dette? Flere som tenker som meg?