View Single Post
Som nevnt har jeg ikke eid bil de to siste årene, og det er noe jeg tenker har spilt en stor rolle i avgjørelsen til psykiateren. De tar en helhetsvurdering av intrykket de sitter igjen med og tar en avgjørelse ut i fra det om det er forsvarlig at jeg får beholde lappen, som kan tolkes til om jeg kan utgjøre en fare for meg selv eller andre.

Hadde personlig ikke vært noen krise for meg å miste lappen og hadde en 50/50 følelse om å beholde den. Jeg utgjør vel ikke en fare for samfunnet ved å kun være innehaver av et førerkort uten å kjøre bil? Jeg tror konsekvensene ville vært annerledes dersom jeg hadde kjørt og hatt bil i denne perioden. Om jeg skulle blitt fratatt det så ville ikke hverdagen min endret seg nevneverdig, ville klart meg helt fint selv om det hadde vært litt kjedelig hvis jeg skulle finne en jobb jeg ville ha, men at kl.B var nødvendig for å få den.


Forresten vet jeg om folk som har vært heftig ut på kjøret med med pepper over flere år, og som har kjørt bil og likevel fått beholde lappen av legen, utrolig nok.

Uansett, takk for alle bidrag i tråden.