View Single Post
Trådstarter
31
Siste oppdatering ( og noen ekstra spørsmål ):

Bluppingen har nå mer eller mindre gitt seg, men får noen regelmessige "trippel-plupp" med mange minutters mellomrom. Jeg antar at den begynner å bli klar for neste fase. Det står at jeg skal bruke mostvekt for å måle sukkerinnholdet, og jeg har en sånn, men litt usikker på hvordan jeg skal bruke den. Skal jeg bare holde den nedi dunken med den røde delen ned? Hvor lenge? Og dersom jeg må sukre, antar jeg at det er snakk om sukker i oppkokt og deretter nedkjølt vann, eller skal sukkeret direkte oppi dunken? Beklager at jeg er så noob. Jeg synes europris sin bruksanvisning er litt vimsete.

Jeg lurer også på når i prosessen jeg kan måle alkoholprosent? Nå som gjæringen virker å ha gitt seg, er vel alkoholprosenten også et endelig resultat, dersom jeg måler? Kan noen evt forklare meg hvordan jeg måler prosenten? Jeg har utstyret, men lurte på fremgangsmåte.

En del dumme spørsmål, men jeg vil bare vite at jeg gjør alt riktig her. Jeg har ikke sittet i over en uke og hørt på blupping forgjeves.