View Single Post
Sitat av tordsin Vis innlegg
@krystallkongen er ikke forbudet et eksperiment som har gått galt nå snart? En legalisering kan stille store krav til hvor bra det kan bli. Men ok, for forsøket mitt på en diskusjon her sin skyld, la oss starte med avkriminalisering av Cannabis. Cannabis skal avkriminaliseres, for seg selv, helt først, fordi...?
Forresten, hvorfor har du bare ramset opp kjemikalier og Cannabis som den eneste plantemedisinen?

Fordi det "er gatewayen"?

Nå er jeg redd for å dumme ned hele diskusjonen her, så nå lar jeg den være åpen en stund og skal bare svare når jeg har tenkt meg skikkelig om. Jeg har fått gode svar og er fornøyd, så nå er det opp til dere om dere vil fortsette.
Vis hele sitatet...
Hele poenget med avkriminalisering er at når vi først velger å avkriminalisere, så skal alle ulovlige rusmidler til egen bruk være underlagt lovendringen. Grunnen til å stå for avkriminalisering er ikke for å ha lettere tilgang til et stoff, men at alle brukere av ulovlige rusmidler skal slippe å bli forfulgt strafferettslig. Straff, har forskningen vist, fungerer dårlig til forebygging av bruk, det den gjør er å ødelegge liv via stigmatisering og rulleblad, samt ruinerer tillit til myndighetene blant utsatte grupper.

Hvorfor har du laget et skille mellom syntetiske stoffer og "plantemedisiner"? Hva består "plantemedisinene" dine av? Guds velsignelse?