View Single Post
God kommunikasjon er nøkkelen de fleste ikke finner i slike saker.. Ta kontakt med fosterforeldre og fortell hva du/dere ønsker, og hva lytt til hva de mener om det. Å blande BV inn i det kan fort gjøre vondt verre. Folk flest tror BV er der for barnas skyld (slik det er ment og burde være), men de fleste (heldigvis ikke alle) har en helt annen oppfatning av BV og deres metoder.
Du kan godt ta kontakt på pm om du ønsker å snakke om BV og hvordan en bør forholde seg til de (mtp forhåndsregler, erfaringer, etc).

Legger merke til at mange sier en pad ikke passer til en 3-åring.. ALDER har lite å si etter min mening.. Min datter begynte med min pad da hun var rundt 3 år, og med min veiledning i starten, klare regler og litt kontroll av og til, så må jeg si at det var absolutt rett for mitt barn.
Jeg er veldig DIY-type, og har alltid tatt jenta mi med på prosessen fra ide til ferdig prosjekt, noe som hun har fått mersmak på og viste stor interesse for både programmering og finne opp ting selv. Det har gjort at hun tidlig lærte å lese og skrive, klarer tenke temmelig godt selv og trekker gode logiske handlinger fra informasjonen hun finner / lærer via hjelpemidler som f.eks pad.
Nå som hun er i skole-alder og forstår veldig mye, har hun uttalt at hun skal bli "pink-hat hacker" og lage morsomme ting for de som ikke har det så bra.. hehe.

rfa uttaler at det er forsterforeldrene som oppdrar barnet, og det er helt sant.. men dere som foreldre har nok mye innvirkning andre ikke helt klarer forstå. Men likevel er det viktigste god kommunikasjon mellom dere og fosterforeldre.

Noen nevner også at dere blir de "kule" med gaver og morro, mens fosterforeldre blir de strenge og "slemme". Absolutt helt feil.. Er kommunikasjonen bra, vil det aldri være et tema og langt mindre et problem.

Liker at du rådfører deg FØR du gjør noe, det viser at du bryr deg og ønsker det beste for barnet.

Ønsker dere alt godt og lykke til med både samvær, gaver og vidre utvikling!