View Single Post
Forstår godt at du har ønsker for barnet ditt og ikke minst at du kanskje vil gjøre noe fint og gi dette under samvær. Kan tenke meg det er vondt å ikke ha den daglige omsorgen og ta slike beslutninger for sitt eget barn.

Jeg ville snakker med kontaktpersonen din i barnevernet og spurt hva vedkommende tenker. Still deg åpen og reflekterende, ikke bestem deg for at svaret som kommer er bullshit.

Det er sannsynligvis like mange gode argumenter mot at barnet ditt skal ha iPad i en alder av 3, som du klarer å finne for. Og de argumentene mot er sannsynligvis bedre faglig begrunnet. Tipper det er bedre for både dere, barnet og fosterfamilien at dere spiller på lag og kommer frem til løsninger sammen, uten at det skytes på hverandre.

Det leder meg til dette: jeg ble nyskjerrig på saken din, og siden du inviterte til det selv, ønsker jeg gjerne å høre mer om situasjonen deres og hva som skurrer i rapportene.

Dersom dere har vært rusfri i 1 år, er vel situasjonen en annen enn da dere tok kontakt med barnevernet? Hva som gjør at dere ikke krever tilbakeføring eller har tapt den saken? Har dere fått eller krevd noe mer hjelp for å sette dere i stand til å ivareta barnet forsvarlig etter barnevernets skjønn?