View Single Post
Hei

Frøkna og jeg har dessverre hatt våre nedturer ila. de siste årene, vi har vært litt på og av med rus. Vi har en sønn på tre år som per i dag bor i et fosterhjem. Han flyttet fra oss da han var cirka 5 måneder fordi vi ringte og sa fra til barnevernet om våre rusproblemer. Vi har nå fått bukt med disse problemene og er ett år rusfri (det er veldig bra i våre øyne, hvertfall), men barnevernet har nå stukket en haug av kjepper i hjulene våre og det er blitt mer slit enn hjelp for å si det sånn. Vi ser han cirka annenhver måned.

Uansett, poenget med denne tråden er som følger; vi ønsker at sønnen vår skal vokse opp med en form for pad, en iPad muligens. Vi er litt usikre på om vi har rett/om det blir feil av oss å kjøpe en pad til han når han bor hos noen andre. Det er klart at vi kommer til å spørre BV om det samme, men vi er litt redd for at de kanskje kommer med noen litt misvisende/BS svar. Kan vi f.eks dukke opp med en slik gave under et samvær uten at det burde by på problematikk? Noen som vet hvilke rettigheter vi har ifm. slik? Vi har fremdeles foreldreretten, bare så det er klart. Det kan vel også være lurt å forhøre seg med fosterforeldrene, men igjen så er vi redd for at de ikke ønsker at vi skal komme med en slik gave. Det virker ikke som om de er veldig inn i den digitale generasjonen som oss selv, om jeg kan si det sånn.

Kanskje verdt å nevne at vi ikke er så veldig stor fan av fosterforeldrene da de virker direkte truet av at vi har så godt forhold med sønnen vår under samvær. Vi har generelt en veldig god tone, men det er noe som skurrer når vi leser gjennom rapporter osv. Jeg kan gå dypere inn i dette dersom det skulle være ønskelig.

Setter pris på alt av innspill her, skjønner at de fleste av dere ikke er bv-pedagoger - men regner med at noen har erfaringer/kunnskap.

Tusen takk på forhånd!
Vennlig hilsen eks-narkoman far som forsøker å gjøre sitt beste!