Tråd: Det er lett!
View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Glad på dine vegne. Vil bare advare deg mot å bli for kjepphøy. Jeg er selv tidligere rusavhengig og har vært rusfri i godt over ti år. På disse ti årene har jeg vært vitne til utallige andre rusavhengige som klarer å bli nøktern, dog med ulik varighet av rusfrihet. Det er veldig vanlig å sveve på en rosa sky når man begynner å få litt rusfri tid, ting begynner å gå rette veien og man begynner å få tilbake livet sitt. Da er det veldig vanlig å bli overmodig og føle at dette var da lett som faen og hvorfor gjør ikke bare alle andre sånn som jeg gjør.

Tro meg, det vil komme tider der du får lyst til å ruse deg igjen, jo fortere du forbereder deg på det jo større sjanse er det for at du ikke ruser deg når de tankene kommer. Og ikke gå i den fellen å tro at fordi du fikk det til denne gangen at det faktisk er så lett å slutte som du fremstår det som
Hadde det vært så enkelt så hadde ikke rus vært et så stort problem som det er.

Alle har sin egen unike vei inn i rusen og de som kommer seg ut må også gjøre dette på sin måte, til sin tid, på den måten som funker best for de.