Tråd: Det er lett!
View Single Post
Stingray's Avatar
Trådstarter
639
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Det verste er at du faktisk bare fortsetter med samme idiotiske holdning..

Hvis det aldri er en god grunn til å ruse seg, hvorfor begynte du da selv?

Ikke får jeg penger av nav, ikke får jeg behandling hos psykolog for hjelp med problemene mine, og hvor havner man egentlig i samfunnet da når man føler alle disse etatene som skal hjelpe deg bare svikter gang på gang siden barneskolen?

Du sier det BARE er å la være å ruse seg, hva med de som ender opp med abstinenser man kan dø av og ikke får medisin fra lege/apotek? Skal de også ''bare'' slutte på dagen? Hva med de som ikke har en familie, ikke et støtteapparat eller noen som helst annen en vennene fra gata? Skal de også bare slutte på dagen?

Kjenner jeg blir oppriktig forbanna av å lese dette innlegget og holdningen din.
Vis hele sitatet...
Hei Er du rusmisbruker?

Hvorfor jeg begynte å ruse meg? Jeg drakk alkohol i utgangspunktet på grunn av mitt tankemønster etter en ulykke. Da var jeg for ung til å få lov. Hadde dette blitt oppdaget, ville det kanskje blitt avverget. Det utviklet seg til tabletter da jeg fikk inntatt det uten å selv vite om det. Det er ikke så viktig uansett. Det som er viktig, er at jeg valgte å fortsette etter å ha kjent på hvordan effekten var. Det skulle jeg latt være å gjøre

Trist å høre om at du sliter med å få penger av nav, og at du heller ikke får hjelpen du ønsker / trenger. Er det uansett en god grunn til å fortsette å ruse deg? Fordi "ingen" kan hjelpe deg? Jeg tror at det som fungerer best i ditt tilfelle, er å selv ta initiativet til slutte, ikke vente på at noen andre gjør det, slutt gjerne med med nedtrapping eller hva man nå finner ut at fungerer best. Det er bare å ha viljen, og begynne prosessen med å slutte som er viktig.

Det er bare å la være å ruse seg, det er min holdning, men det er noen modifikasjoner i det. Det er ikke i alle situasjoner det er så ideelt å bare plutselig slutte, men kan du plutselig slutte, bør du gjøre det! Hvis det er farlig for deg å bare plutselig slutte, bør du selvfølgelig ikke gjøre det, du bør heller begynne en nedtrappingsprosess eller få annen hjelp for å klare å bli rusfri. Du må bare ta initiativet selv, du må ønske det selv.
Presiserer: Det jeg mener med "slutte på dagen" vil si: Ta initiativet selv, på dagen. Er det ufarlig å la være å ruse seg fra den dagen av, så klarer man det om man har viljen!

Beklager at du blir irritert på meg. Jeg håper at du klarer å roe deg ned litt, jeg har aldri ønsket å irritere noen. Alt jeg ønsket var å formidle motivasjon, fordi en rusmisbruker kan enkelt tenke at det går bra å slutte i morgen eller om to dager, eller venter på at noe skal skje, som for eksempel at familien truer deg. Det stopper aldri med den holdningen. Man må tenke at IDAG skal man slutte.
Sist endret av Stingray; 23. april 2020 kl. 19:48.