Tråd: Det er lett!
View Single Post
Stingray's Avatar
Trådstarter
639
Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger
Det var faktisk ikke noe spesielt med nedtur. Jeg bare var jævlig sterk den ene gangen, det var alt som skulle til. Alt var OK etterpå.
Jeg er usikker på hva som førte til det, jeg tror kanskje at jeg tenkte noe sånt som "Jeg legger jo et press på pappa økonomisk", siden SMS-samtalen den gangen egentlig foregikk sånn:

Jeg: "Kan jeg få låne litt penger til mat og drikke?"
Pappa: "Ja... Har 200.."

Måten han skrev det på, ga meg veldig dårlig samvittighet den gangen. Om det faktisk var slik at jeg la et press på ham eller ikke, er ukjent per i dag. Det er sånn at han har ganske god peiling på økonomi, og har alltid klart å leve som han ønsker, samtidig som jeg og min bror har lånt penger. Vi har også hatt fine ferieturer gjennom livet som jeg oppfatter som har vært kostbare.

Nå holder jeg også på å betale tilbake gammel gjeld til ham, jeg er usikker på om noe av gjelda også inkluderer de gangene jeg har lånt penger i rusa tilstand, og ikke betalt tilbake. Jeg tror og håper han noterte alle gangene, men husker dessverre veldig lite av hva gjelden til ham egentlig kom fra. Jeg betaler uansett. Det er snakk om ca. 80.000 i gjeld, som jeg er ferdig med om ca. 7 måneder. Jeg har 0 gjeld til noen som helst bedrifter / det offentlige, takket være ham. Den eneste gjelden jeg har per i dag er kun til ham

Den samvittigheten overfor pappa den dagen gjorde også slik at jeg tenkte: "Pappa er veldig glad i meg. Mamma er veldig glad i meg". Og da husket jeg også plutselig på en SMS mamma skrev til meg en gang tidligere:

Mamma: "Hvor er du?"
Jeg: "Ute."
Mamma: "Ja, men hvor?"
Jeg: "Hos en kompis."
Mamma: "OK, ikke noe tøys da?"
Jeg: "Neida, datagreier bare. Bare hopp i været og vær lykkelig for at jeg ikke bruker rus nå" (Det var helt løgn, jeg var rusa og var hos en JENTE for å injisere mdma og pule)
Da svarte mamma:

"Så lenge du er rusfri er jeg lykkelig <3" (nå gråter jeg mens jeg skriver dette, faktisk.. Huff...)

Den gangen de SMS-ene ble skrevet, brydde jeg meg jo ikke noe særlig om hva hun skrev.

Denne dagen var jeg nok i en slags balanse mellom rus, humør og følelse av å ha truffet bunnen. Alt dette var altså i perfekt balanse den dagen, slik at jeg kjente VELDIG dårlig samvittighet overfor mine foreldre, venner, familie osv., og skjønte at nå har jeg fucka opp skikkelig... Og da var det bare vips. Ferdig. 0 rusmidler inntatt etter dette øyeblikket. Bare å la være. Enkelt og greit. Poff. Lett. Haxx0r.
Sist endret av Stingray; 23. april 2020 kl. 17:16.