View Single Post
Takk for tidlig respons Ja, som du sier Tryax er det sterkt varierende erfaringer knyttet til psykose. Jeg kan strengt tatt bare snakke ut fra min egen opplevelse foreløpig, siden jeg verken er utdannet psykolog eller har lest meg nok opp på den vitenskapelige litteraturen enda. Og dette innlegget føles som et veldig fint startpunkt for å sette meg bedre inn i hele bildet.

Men uten å gå for mye inn i detalj enda, før jeg får meg en god natts søvn, kan jeg si at jeg har vært gjennom to innleggelser og fått behandling med Zyprexa i noen måneder. Disse medisinene er jeg nå ferdig med, bank i bordet, og jeg får tett oppfølging av psykolog samtidig som jeg har familien min rundt meg. Særlig stor takknemlighet har jeg ovenfor Kaja, Carl, en av mine beste venner som tok vare på henne oppi alt sammen, og min far som virkelig har sluppet alt han hadde i hendene og hjulpet til der han kunne. Jeg har ny time hos psykologen min på mandag og vil gjerne høre hva hun tenker om å dele erfaringene mine offentlig senere, fordi det kan være tøft å stå i og jeg burde også pga sykdomsbildet mitt være forsiktig med å utsette meg med for mye stress og passe på å få nok søvn, fysisk aktivitet osv. Så tusen takk for rådene dine

Jeg har en veldig pragmatisk holdning til ruspolitikk og har det (sikkert ikke så uvanlige) standpunktet at rus helt åpenbart burde være et spørsmål som helsevesenet har hovedansvaret for og som heldigvis allerede har kommet inn i det største regjeringspartiets partiprogram. Det er veldig spennende å følge debatten for tiden.

Når dette er sagt så er hovedintensjonen min med denne tråden å fortelle historien min, noe jeg vil forsøke å gjøre så utfyllende som mulig, samtidig som jeg ikke drukner dere i detaljer. Si gjerne ifra om dere opplever meg som omstendelig, men dette er en lang historie og jeg har ikke skrevet den ned i sin helhet før nå. Men jeg gleder meg til å fortsette.