View Single Post
Sitat av Princeultra Vis innlegg
Hvorfor klager du?

-Jeg mener, -du sier du sover max 3 timer hver natt, og har gjort det de siste fire år.. - så du tar vel fag fra minst to høyskoler eller universitet samtidig da?

-Du er heldig!

Mange andre, inkludert meg selv, må ha minst åtte timer med søvn hver natt...
-Vi klarer bare de normerte fagene!
:-)
Vis hele sitatet...

Fordi søvnmangel over lang tid er en kjempebelastning for både kropp og sinn. Alt fra hjerte og indre organer til psyken blir nedkjørt av søvnmangel.
Depresjonen til TS kan feks være forårsaket av søvnmangel. Vi vet jo ikke hva som kom først.

Sitat av SOTR Vis innlegg
Var hos psykolog idag og ble testet for PTSD og scoret veldig høyt, så hun mener det kan være årsaken.
Har loggført all søvn siden forrige søndag, og er nå oppe i ca 13 timer + at jeg av og til sovner i 10-20 min før jeg våkner av helt forferdelig drømmer.
Vis hele sitatet...

Immovane er kjent for å virkelig føkke til drømmene til folk. Kan være helt skrekkelige ting du drømmer på dem.

Hva med søvnrutiner? Feks sakte tid før du forsøker å sove? Altså unngå massiv stimuli som nettbruk, TV etc. Kanskje en tur ut å gå eller gjøre soverom svalt? Tar du immovane så bør du ta de, også forsøke å slappe helt av den neste timen. Feks selvhypnose, body scanning etc. Eller kanskje lese i feks max 20 min. Om du ikke sovner innen 1 time etter inntak så er effekten borte.

Immovane mister også effekt relativt fort og etter noen uker blir en innspist dem jævlene. Vallergan er jo relativt ufarlig. Og den kan du ta 3-4 stykker av. Ta dem tidlig på kvelden, pga halveringstid så om du feks ønsker å stå opp klokken 7 om så tar du vallergan kl 19 eller kanskje så tidlig som 17. Hjelper de ikke etter 5-6 timer kan du forsøke et par immovane i tillegg.

Immovane bør du kutte etter noen uker så toleransen ikke økes.
Sist endret av frtoretang; 10. juni 2014 kl. 01:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.