View Single Post
Sitat av Xasma Vis innlegg
Du har mer enn 7000 i mnd.

Man mottar ca. 18000 i starten av semesteret, som man kjøper bøker o.l. for, men dette kommer sjeldent over 3k, meg bekjent. Hvis du da sitter igjen med 15000, kan du da fordele disse utover de neste 4 mnd, slik at du i snitt får ca. 8600 i mnd.
Vis hele sitatet...
denne summen forsvinner på studentavgift og studie saker. Pc er nødvendig og bøker og lignende, stol på meg disse samler seg opp. i tillegg for de fleste førstegangs studenter er det depositum å dekke og man får ikke støtte i løpet av sommeren hvor utgifter samler seg opp. Stol på meg pengene holder ikke. dessuten bor du i stavanger som jeg gjør må du regne med mye, mye, mye mer husleie strøm mat og alt. Er forbanna dyrt her. Jeg jobber ved siden av studie fulltid og det går hardt ut over studie, men jeg har istedenfor massiv inntekt og kan forsørge for meg selv og kjæresten min som også studerer.
Å jobbe ved siden av studie er IKKE noe jeg foreslår da mine karakterer er i c i snitt. Jeg kan sjeldent være på skolen og jobber for det meste via bøker i perioder. i Helgene pugger jeg gjerne i lange 24-timers perioder og livet mitt består av lite annet for tiden.