View Single Post
Trådstarter
37
stammceller kan fryses ned fra navlestrengen til nyfødte, trengs absolutt ikke og komme fra aborterte fostre (men kan). Jeg kan skille mellom religion og etikk men religion er øverst på problemlisten ved og forske på disse ommrådene.

"Teknologien til å lage donororganer ved kloning er ny og utestet. Hvem skal være forsøkskanin?" Ja, detter er ny og utestet, men er det jeg mener.. Er hovedsaklig pga. etiske problemer det er det. Kloning har skjedd over hele verden, ikke menesker men du har vel hørt om sauen dolly. Var skottland om jeg ikke husker feil, og dette er nå en stund siden.
Brannskade-ofre jublet på 90tallet da forskere suksesfult grodde et meneskeøre på ryggen til en mus, men tiden gikk og nå virker det som om dette er en oversett medisinsk revulisjon.. Bruke hjerte fra en gris er ok, men lage ny i lab et tabu? Virker merkeligt får meg..

Og er ikke imot religion Katalysator, la folk finne ro i eventyr om de vill i shitty situasjoner, håp om liv etter døden kan kan vere betryggende får folk med py liv, men kan også starte kriger da.. Eneste jeg mener er hold religon vekke fra videreutvikling i intligens og generell forståelse på ting!