View Single Post
viceR skrev:
Hva mener du blir holdt tilbake, og hvordan vet du det? Det er morsomt med konspirasjonsteorier, men de henger som regel ikke på greip. Beklager, men jeg kommer alltid til å høre på CERN framfor en gutt som stikker opp i fjellene i Tibet og filmer flyvende munker. Forskning kan det heller ikke kalles.
Vis hele sitatet...

jeg vil også høre på CERN ang. hva de har å si innenfor det de forsker på.
men hvis det er en som viser meg en flyvende munk så vil jeg nok bli nysgjerrig på det og. rom for alt.

og er vel ingen som har kalt en flyvende munk på video for forskning heller, han ønsker vel heller i så fall at noen skal forske på det, dessverre vil ikke mange ta gutten seriøs i frykt for å bli assosiert med muligens noe som kan være tull og fanteri. rykte og status er viktig i det miljøet.
---------------------------------------------------

Knask skrev:
Om du ikke kan referere til matnyttige kilder av noe slag så ser jeg ikke vitsen i argumentere i det hele tatt.
I mine øyne faller det hele bare tilbake på det faktum at enkelte individer forfekter spøkelser med høye kneløft kun for å rettferdiggjøre/takle sin egen irrasjonelle frykt.
Vis hele sitatet...
jeg forklarte jo på en rasjonell måte hvorfor jeg ikke kan gi deg det du etterspør. hva med å vise litt forståelse?

men det eksisterer opptakk fra flere sikkerhetskameraer med paranormal aktivitet. og mange viser spor av paranormal aktivitet fra første fil, altså fra filen i selve maskinen hvor alle opptakene til sikkerhetskameraene havner i.

jeg finner de veldig interessante ettersom de egentlig er der for en helt annen grunn og det er å opprettholde en sikkerhet og ikke filme paranormal aktivitet.

og nei jeg har dessverre ikke tilgang til noen av de filene, derfor kan jeg ikke gi deg noen. men du har sikkert lest om det før.


Knask skrev:
Har jeg smittet deg med stråmannsargumentasjonen min eller er du bare vrang og vanskelig i dag?
Dette er rett og slett enda en løs påstand som du ikke kan backe opp.
Vis hele sitatet...
hehe, vel det var ikke et argument, det var rett og slett en påstand fra min side som jeg følte var relevant, men som sagt ikke et argument mot noe av det du skrev. så du beskrev det riktig, bare en påstand.

og haha @ joggekommentaren.

-------------------------------------------------------------

hemmlige greier skrev:
#1 Poenget er at det er en uendelig mye bedre forklaring på disse fenomenene enn spøkelser, alver, tusser&troll, aliens, guder, osv.

#2 Hvordan vet du at de har opplevd noe paranormalt, og at det ikke er en helt naturlig forklaring på det de har opplevd (se kommentarene om hvordan hjernen kan lure seg selv)?

#3Det er jo undersøkt utallige ganger, men man har aldri funnet noe som tilsier at det er noe "paranormalt".

#4 Ja, forskjellige folk som har lest om det i aviser og lignende, og dermed blitt påvirket av den første som begynte å snakke om Big Foot. Dårlig eksempel fra din side.

#5Hvor er beviset for at dette er aliens og ikke noe annet? Eller spøkelser?
Vis hele sitatet...
føler det er så mye å besvare her at jeg satte opp noen nummer slik at jeg svarer deg utifra de. så min "#1" er svar på din "#1" hvis du skjønner.


#1, ja i mange tilfeller, men ikke alle. alle saker og hendelser er forskjellige og burde bli forsket på individuelt og ikke uti i fra lignende tidligere erfaring. da er vi inne på generalisering igjen.

#2, ikke sant, hvordan vet vi det, med en slik mentalitet så kan man nesten tvile på alt hvis man graver dypt nok.

men det finnes grenser også på hvor mye man skal tvile når man ser noe man aldri har sett før, man kan ikke bare anta direkte at det må ha vært en illusjon og automatisk eksludere tanken om at det kanskje er noe man ikke har så mye erfaring med.

jeg sier ikke at vi skal gjøre det motsatte å akseptere noe, men som jeg har sagt hele veien, forske på det. that's all.

uansett, jeg sa fra starten av at jeg tror at alt paranormale har en naturlig forklaring uansett.

#3, som oftest finner man ikke svar på noe, men det blir ikke motbevist stadig vekk nei. bare åpenbare hoax klipp fra fattige land som gjør det for cash/oppmerksomhet.

#4, det at ALLE blir påvirket av det de leser er jo en påstand i seg selv fra din side også.
du kan ikke bare generalisere alle som har ytret seg om big foot og
påstå at de alle har blitt 100% påvirket av tidligere nyhetsartikler osv.

#5, har aldri ropt alien eller spøkelse jeg, bare at det må forskes på, så jeg skjønner ikke hvorfor du stiller spørsmål til det.
kan godt være russerne som har UFOer ja, men jeg vet ikke, jeg vil vite. vil ikke du?