View Single Post
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
409
Sitat av Wesley Pipes Vis innlegg
Jeg har et spørsmål som ikke er direkte relatert til selve matlagingen, men er ikke vits i å lage egen tråd, så spør her og håper at så mange som mulig svarer.

For en stund siden skulle jeg og to kompiser (kaller de Tom og Jerry herfra) se på den siste Harry Potter filmen på kino, og fikk en nydelig ide om at vi skulle spise litt magic brownies før vi gikk inn i salen. Vi brukte vel 5g, og kaken ble fin, med god smak (smakte jævlig hasj etterhvert da ). Vi spiste noe av det hos han vi var hos, en del i bilen på vei til kinoen, og resten inne i salen etterhvert som filmen gikk. Etter kanskje 20-30 min var Jerry ballefjern, glassklar i blikket og signaliserte at dette hadde funket som faen. Jeg og Tom så på hverandre med et litt bekymret blikk, hadde vi spist alt dette uten å få effekt?

Så kanskje halvveis ut i filmen spurte jeg Tom om han merket noe, og jada, han var helt skutt i blikket og så ut som han hadde det fortreffelig. Men jeg? Fullstendig edru. Så jeg nøt resten av filmen (heftige greier), med en liten knute i magen, hvorfor var ikke jeg fjern? Dette fortsatte når den var ferdig, og når vi gikk til bilen, de fortalte at de var møkk balle, og tilogmed når vi var vel hjemme igjen følte jeg absolutt ingenting. Jeg ble ikke fjern før vi gikk ut for å fyre opp bongen.

Så, mitt spørsmål er, hvordan i alle dager gikk dette til? De to andre ble steine som faen, mens jeg ikke merket en liten buzz engang. Vi spiste akkurat like mye, og veier ca like mye, med et par kilos forskjell kanskje. Noen som har opplevd det samme? Gjorde meg ikke akkurat hyped på å stappe i meg masse hasj-brownies ved en annen anledning, og det er synd, for det er sikkert jævlig morsomt, vi har tenkt til å gjøre det igjen på Skrillex konsert i November .
Vis hele sitatet...
Høres ut som en kjip opplevelse, hvorfor det ikke funket på deg vet jeg ikke... desverre!
En god ide kan uansett være å spise på tom mage, så kan du heller ta deg et skikkelig måltid etter at det kicket inn.
Prøve igjen er vell den eneste du kan gjøre for å faktisk se om det funker, gjerne lag en litt mindre kake med like mye hasj slik at dere slipper å spise så jævla mye.
Lag gjerne en dobbelt så liten kake og lag sjokoladekrem med hasj i som dere bruker til topping.