View Single Post
Sitat av Bremann Vis innlegg
Slitsom teori som jeg ikke helt har tillit til.
Men uansett, jeg har håp om at tidsreiser aldri blir mulig i min tid, og ingen reiser tilbake hit.. Pga. paradokser og generell frustrasjon på min side.
Vis hele sitatet...
Det er jo paradokser som gjør det umulig å reise tilbake i tid.

Tenk at du reiser tilbake i tid for å drepe deg selv 10 sekunder før du går inn i tidsmaskinen. Hvordan kan du drepe deg selv når du allerede er død før du går inn i tidsmaskinen?

Det fins flere metoder å reise i "tid" på. Ormehull (som blir med distanse reise), men disse er ganske ustabile og veldig små. Er du super uheldig ender du opp midt inni en planet (lurer på hva som skjer da ) Ormehull er overalt bare veldig små. Det er knuter i tid om jeg husker riktig.

Gå nærme et stort objekt. Feks står du ved en pyramide går tiden saktere enn om du står lenger unna. Den beste måten å reise i tid på en slik måte er å gå i orbit rundt Supermassive blackhole midt i sentrum av galaksen vår (og alle andres galakse). Tiden vil bli halvert. Ikke supereffektivt, men det er tidsreise.

En bedre metode er å lage et "tog" som går nesten i lysetshastighet rundt Jorden. Går det toget i den hastigheten i ca 1 uke har de reist i 100 år.

Alt dette blir forklart i Into The Universe With Stephen Hawking - Time Travel.
Sist endret av Xernox; 24. juli 2011 kl. 12:11.