View Single Post
Anbefaler så absolutt reiseforsikring. Jeg kan ikke skjønne at det går ann å gi et slikt råd.

Fordi forsikringsselskapene tjener penger i gjennomsnitt så er det dumt å ha forskring? Poenget med forskikring er jo å forsikre seg i tilfelle det går skikkelig galt, eller om man har noen små-problemer, forhåpentligvis unngår man det selvfølgelig.

Ally spytter inn litt penger, og alle kan dra på tur vitene om at de er dekket skulle det gå galt. Det er jo egentlig et veldig hyggelig konsept tross for at det er et firma bak som tjener penger på det. Om det ikke var noe som fantes så hadde det vært veldig mange kjipe tilfeller av personlige tragedier som ender i finansiel ruin.

På en av reisene mine utenfor Europa havnet jeg i en trafikkulykke og brakk et av benene på kroppen min(ja, jeg er med vilje vag). Operasjonen jeg behøvde da det var fullstendig brekt ville kostet oppmot 100-tusen med folk fløyet inn fra Bangkok samme dag. Hotel og oppfølginen var kjempgod. Jeg kan ikke tenke meg hvor jævlig det hadde blitt om jeg opp i alt det ikke hadde mulighet til å betale for meg, og jo, de sjekket faktisk det først ved å kontakte forsikringsselskapet som ga dem et go-signal med en gang.

Kjøp forsikringen din med god samvittighet Om du ikke trenger å bruke den er det ikke penger tapt, tvert i mot er det heller uansvarlig og ikke ha den mtp deg og din også skadelidende familie om noe skulle skje og du var nektet behandling, eller endte opp med en regning som ingen av dere kan betale.

Sjansen for ulykke, spesielt trafikkulykker, er statistisk sett mye høyere i utlandet.

Det er med andre ord mange forsikringer jeg kunne droppet. Innbo. Tyveri. Livsforsikring. Reiseforsikring? Ikke faen.
Sist endret av Picard; 7. oktober 2015 kl. 01:31.