Tråd: Vaksinepress?
View Single Post
Sitat av VitoScaletta Vis innlegg
jeg er bare nyskjerrig og kanskje litt dum.. men du hadde vell spilt en lotto som kostet 10k kr om det var 1% sjans for å IKKE vinne?
Vis hele sitatet...
At å tape her betyr å dø, har du blitt forklart. Å vinne derimot, betyr å bli syk, potensielt alvorlig, og muligens med permanente skader. Høres ut som et ganske rævva lotteri for meg.


Jeg tror også at det er større sjans å dø hver dag du kjører bil, den prosenten er vell en god del høyere enn 1% men alle gjør det hver dag?
Vis hele sitatet...
Det er jo tull, det er ikke 1% sjanse for å dø ved å kjøre én tur med bil. Det skjønner du også. Uansett, å kjøre bil er ganske farlig, men det gir deg en god del fordeler. Hvilke fordeler gir Covid-19 deg, siden du synes det er verdt en prosent risiko for å dø?

Hva hvis dersom... nå er viruset her og jeg tror det aldri blir borte. vaksinen at the moment har jo beskyttelses grad men den er for lav til at jeg kommer til å ta den, men jeg vurderer å ta den fordi jeg har fått spørsmål om jobb i finland.
Vis hele sitatet...
Effekten er høy hvis alle tar den. Poenget er ikke først og fremst at den beskytter deg spesifikt, men hvis vi alle tar den så vil ikke viruset greie å opprettholde et utbrudd, og du blir mest sannsynlig aldri utsatt for det. Vaksinen er rikelig effektiv til det, men det forutsetter at de aller fleste tar den.