View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Høres jo helt idiotisk ut men vil jeg miste jobben dersom arbeidsgiver finner ut av det?
Har vært sykemeldt en stund, da på grunn av en stygg skade jeg pådro meg. Jeg har vært på tramadol og andre sterke smertestillende og jeg var ganske langt nede da skaden jeg pådro meg har hindret meg å gjøre det jeg elsket å gjøre.
Vis hele sitatet...
Det kommer helt an på hva slags jobb du har. Om du har en jobb som krever plettfri eller tilfredsstillende vandel så kan er muligheten der for at du kan miste den. Politiet informerer også arbeidsgiver i slike tilfeller, om du blir anmeldt, siktet eller dømt. Men merk at dette er kun jobber som krever vandel/attest. Politiet sier ikke fra til din arbeidsgiver dersom du er ansatt i butikk eller jobber som snekker, rørlegger osv. Jobber du i ambulanse, brann, politi, forsvaret eller med sikkerhet så vil arbeidsgiver bli informert. Samme om du har en stilling som krever sikkerhetsklarering.

Til info så lagres ikke overvåkningen fra butikken lenger enn 7 dager, og vil da slettes automatisk. De kan dog ha lagret klippet, dersom det ble oppdaget og de skal anmelde forholdet. Forholdet kan bli rutinemessing anmeldt med tanke på at butikken vil ha tilbake på forsikring eller lignende. Men dersom de ikke kjenner til din identitet så vil jo forholdet bli anmeldt med ukjent gjerningsperson. Vet de hvem du er og så de at det var deg`? Om det er tilfellet så kan det være at det kommer et brev i posten evt en tlf, men når det skjer er vanskelig å si.

Anbefaler å holde seg unna butikken/området i på vent av hva som skjer videre.