View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hola freaks,

Jeg har de siste 3 årene hatt et alkoholforbruk som er noe over den normale helgefylla normalen.

Rølpfylla som regel 2 ganger hver uke. Noen ganger (ganske ofte) 3 ganger i uka. På mitt verste for ca 2 1/2 år siden var det 3-4 ganger hver uke. Hele jula, hele påska, fadderuka, turer til syden osv. kommer i tillegg. Når det festes drikkes det mye, 0,7 sprit pluss noen pils pluss en karsk osv på en kveld er ikke uvanlig.

På den tiden jeg drakk mest for 2-3 år siden begynte jeg etter en periode å oppleve angst dagen derpå, kanskje flere dager etterpå også. Spesiellt de fysiske angstsymptomene var de som plager meg, å da spesiellt hjertepank. Men også skjelvinger, kraftig uro, kriplinger i hode, armer og ben.

Før dette har jeg alldri slitt med angst, i russetiden f.eks drakk jeg bokstavelig talt 17 dager i strekk, og hadde ikke et snev av angst etter jeg la flaska på hylla den 18. mai.

Jeg har desverre bare latt dette skure å gå i noen år nå. Det at jeg har fungert nogenlunde normalt på skole og jobb, samtidig som at jeg elsker å feste har gjort at jeg har fortsatt med den usunne livsstilen min selv om det har gått utover den psykiske helsen min.

Jeg har tidligere hatt noen opphold på festingen i ca 3 uker, og det har resultert i at angsten min har blitt mye bedre etterpå. Er igang med en hvit måned as we speak, over et år siden sist gang jeg i det heletatt hadde en edruhelg.

Men nå sitter jeg her da, det er onsdag, jeg tok min siste drink på søndag etter en uke på hardfylla med lite mat og mye sprit. Jeg har nå fått tatt igjen både søvn og næring, men fortsatt sitter jeg her med hjertebank, kriblinger i hodet og panikkanfall. Dette mens jeg jeg prøver å skrive en bacheloroppgave.

Jeg er jo klar over at alkohol er fysisk avhengighetsskapende, så derfor har jeg den siste tiden spekulert i om det er alkoholabstinenser jeg har slitt med de siste årene, eller om det er er vanlig angst jeg sliter med. Uansett kan det ihvertfall knyttes opp mot alkoholen, så jeg har nå bestemt meg for å roe meg å finne nye hobbyer å bruke fritiden på isteden for rus. Kanskje finne meg en dame.

Men ja, hva tror dere? Abstinens eller vanlig angst?

Beklager for eventuelle skriveleifer og dårlige formuleringer, er ikke helt ved mine fulle fem her jeg sitter

På forhånd takk for svar, tips til å kontrolere panikkanfall taes også godt imot