View Single Post
Det er irriterende å se at de man har betalt for å gjøre en jobb både har slurvet og gjort feil, men dette gjelder ikke bare elektrikere, det gjelder dessverre alle prestisjefattige yrker. Har selv erfart dette mange ganger

Forrige gang elektrikeren var hos meg og skulle trekke en kabel fra 3etg til 1etg så klarte han å stifte fire stifter midt i kabelen, i tillegg til at han ikke hadde klart å legge den inntil listene. Når jeg så påpekte dette og ba de om å rette opp, så dukket det en forbanna kar opp på døra som trasset rett forbi meg idet jeg åpnet døren, når han var ferdig så forsvant han uten gi en lyd fra seg. Riktignok var det ikke lenger noen stifter i kabelen, men den lå mellom 0-4 cm fra listen hele veien. Da er det irriterende å betale noen en timespris på rett under tusenlappen.

Man kan ikke generalisere hele yrkesfag, men man kan heller ikke forsvare timesprisen til alle innenfor sine respektive yrker. Noen er verdt mer enn timesprisen de tar, andre burde skifte yrke til noe de faktisk vil jobbe med.