View Single Post
Trådstarter
15
Ekvivokk:
Greit nok at Biltema sikkert ikke har den beste kvaliteten, hadde egentlig ikke tenk å bruke de uansett, men hvorfor er det lov å selge noe som ikke er lovlig å bruke?

Automatiker:
Øy, seks hele spørsmål, trenger 3 års skolegang for å lære meg det. Gi meg den skoleboka så skal jeg finne alt det ut på en dag eller to, men det er en del av svindelen er det ikke? Holde tilbake informasjon for å gjøre noe som egentlig er veldig enkelt vanskelig å finne ut av. Samme taktikk som mekanikere og Microsoft sertifiserte "reparatører" bruker. Som også er grunnen til at de ikke vill svare på noen spørsmål.

Hoved sikringen jeg skal bruke på kabelen er 32amp 100v.
Spenningsfall på en PFXP 4G16mm2, vet ikke, ser heller ikke hvorfor det er relevant.
Biltema sikringer skal ikke skrues til med noen moment siden de ikke kan brukes.
Igjen, kan ikke brukes, les før du svarer.
forlegningsmåte, nope, det skal ledninger inn og ut, slutt og lat som det er noe hokus pokus.

Når det er sagt, så hadde jeg ikke hatt så mye imot å ha en her bare for og koble opp sikrings skapet, men det er ikke alt de krever å gjøre. Kanskje du kan fortelle meg hvorfor jeg trenger en elektriker til å koble opp en kontakt? Eller for å legge opp varme folie? Hvorfor det vill bruke minimum en dag for å koble opp 3 sikringer + 1 hoved sikringer? Hvorfor de kan kreve høyere time betaling vis jeg ikke handler fra deres firma? Og hvilken grunn jeg har til å stole på dem når jeg har oppdage feil de har gjort i huset mitt? På toppen av det vill jeg gjerne også vite hvorfor så mange hus som har brukt elektriker også brenner ned på grunn av feil?

Og ja, jeg hadde ikke brydd meg om å tapt 100.000 på at det brant ned når det handler om prinsipp. Hadde forsikringa blitt litt høyere vis jeg gjorde det selv, greit. Hadde en elektriker jobbet noen timer med sikringsskapet til en normal pris, greit. Hadde de tatt samme time betalinga verken jeg handla utstyr fra dem eller ikke, greit. Hadde statistikken vist at det faktisk var tryggere med et hus koblet opp av kvalifiserte elektrikere, greit. Men faktumet nå er at jeg er tvunget til å betale for hjelp til ting jeg ikke trenger hjelp til, og betale overpris fordi det er tvang, så begynner det å bli litt sketchy. Og ja, jeg er villig til å tape 100.000 og mer for ikke å leve under regler hvor det ikke finnes noe annet valg og folk kan ta betalt hva de vill.

Sitat av Sterol91 Vis innlegg
Få en elektriker til og koble sikringen, resten gjør du fint selv. (hvis du vil spare penger)

Grunnen til at det koster med elektriker er at de har utdanning og kompetanse. Ja 90% klarer fint koble opp kontakter og slikt selv, men det er mye mannen i gata ikke tenker på.
Vis hele sitatet...
Tror det er det jeg kommer til å gjøre, takk for et logisk og hjelpsomt svar. Ha en fin dag videre.
Sist endret av tripmix; 18. oktober 2016 kl. 18:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.