View Single Post
Sitat av EvenSvendsen Vis innlegg
Jeg vil gjerne vite hvordan man går frem for å klage på politiet, da jeg nå har fått såpass mange saker på meg av en politiadvokat - totalt ut av det blå - at det bærer preg av ikke bare et personlig ønske om straff-maksimering fra hans side, men også direkte trakassering av meg og min seksti år gamle mor: Det har gått over til personforfølgelse.

Hvordan skal en klage formuleres, er politimesteren i byen / fylket den rette klageinstans, statsadvokaten, advokatforeningen...?
Vis hele sitatet...
En klage kan du generellt sende til ditt lokale lensmannskontor/politikammer. Dette er en svært kjedelig situasjon både for deg og din mor, og jeg forstår godt at du føler deg trakassert over denne behandlingen.
Jeg vil anbefale deg å gå saklig fram i klagen, men samtidig passe på at du får ytret alle punktene du mener han har brutt. Det er ofte vanskelig å få "tatt" denne politiadvokaten juridisk, siden han ofte ikke har gjort noe som er direkte ulovlig. Men han vil nok bli innkalt til et lite "oppvask-møte" med politimesteren/amtmannen, hvor han blir bedt om å forklare begrunnelse for disse påstandene. Jeg er selv advokat, og har vært borti slike saker tidligere hvor politiet ikke har fått noe etterspill for å ha gitt ut slike falske forhold.