View Single Post
Sitat av kallefranord Vis innlegg
Dette er viktig.

Leter etter et pc spill som jeg tror ble produsert på 90-tallet. Tror det er et norsk spill som kom sammen med en bok jeg kjøpte. tror det hadde samme navn som boken. (kan også være nordisk eller utelandsk, men det var norsk tale i spillet.)

Det hele er virkelige dukkekulisser og dukker. Du starter i en byblokk hvorpå telefonen ringer og du tar i mot en merkelig beskjed. Du vet ikke hva som har skjedd, men det er blod i leiligheten som om et drap har foregått. Så vandrer du rundt i byen der du tar trikk til forskjellige bydeler. Du leter etter en dame. Du må spørre rundt i byen etter henne og du får ulike tips om hvor hun er eller hva som har skjedd i og med at du ikke husker noe.

Ingen ting er animert og det er dukker som spiller rollene som mennesker i byen. Det kommer små videosnutter når man møter noen av disse. Er litt sånn pek og klikk, bare at man ikke plukker opp noe.

Slutten har 3 ulike endinger ettersom hvordan man opptrer i spillets historie.

Er det noen som har anelse om hva dette spillet het. Det er et fantastisk spill.
Vis hele sitatet...
Du tenker på det danske spillet Blackout. Det var fantastisk ja. Jeg tror jeg har det liggende et sted.
http://www.zelig.dk/games/blackout/