View Single Post
Halla!

Skolen har akkurat satt i gang et pilotprosjekt som går ut på å involvere matteopplæring i spill og applikasjoner til alle typer plattformer (PC, Mac, iOS, Android, Linux, osv). De som ønsker kan delta i dette prosjektet og dermed ha en slags blanding av IT og matematikk. Datainteressert som jeg er, ser jeg på dette som en super måte å unngå en flause i karakterboken.

16. November kommer det en representant fra Snowcastle Games, og også en fra Microsoft som skal holde noen foredrag om hvordan prosjektet skal utføres.

Har hatt en del samtaler med mattelæreren min som ønsker at jeg prøver meg på å lage grafiske spill. I og med at jeg ikke har noen spesiell erfaring innenfor templates, photoshop, etc., så tror jeg det blir for komplisert for meg. Et tekstbasert spill tror jeg kan være et godt alternativ. Tenker da en slags variant av Nordic Mafia og lignende, bare med et annet tema. Achievements og ulike nivåer tror jeg kan være ganske kult, og det vil også muligens øke vanskelighetsgraden til et slikt nivå at det kan være karakterfremmende. Om idéen blir en suksess og jeg får publisert småtteriet på en eller annen måte ser det nok ikke helt dumt ut på en CV heller.

På grunnlag av disse tingene har jeg lyst å skaffe meg et lite forsprang på alle de som deltar. Hvordan er det enklest å gå fram for å starte programmering på et basalt nivå? Har tenkt på både Flash, Java, C, Python, og HW som er nevnt her i tråden.

Takker på forhånd for tips!

-Fredrik