View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Petterjfs Vis innlegg
1. det er ikke så farlig.
2. hva er det som gjør det så dyrt? ingen av delene er vel spesielt dyre.
3. man kan lage hydro periodyxid eller hva det nå heter ved hjelp av bare luft og vann og en maskin til iittt under 80k
Men hvorfor hører det bare hjemme i spilll?

OG hvorfor er dere så negative hele gjengen..
Vis hele sitatet...

1. Kan du vennligst forklare meg hvordan en annretning (nå går jeg ut i fra hydrogenperoksid modellen) som bruker et stoff som utvider seg 5000 ganger i volum på 1/10 millisekund og får temperaturer opp i 740°C ikke er farlig?

2. Anretningen må kunne tåle varmen og trykket, her snakker vi høypresisjonsventiler og et design som tåler trykket det blir utsatt for.
Du har tydeligvis ingen erfaring med aerodynamikk og rakettteknologi: det er mye som skal til for å få en kontrollert take-off og bevare kontrollen i luften. Hadde man bare kunnet pakke noe hydrogenperoksid inn i en kasse med noen dyser på og en liten trigger for å injisere katalysatoren uten noen form for kontroll så ja: da ville alle hatt jetpacks. Sannheten er at fysikken involvert er mye mer komplisert.

3. Om du har 80K å blåse vekk på et slikt prosjekt så sett i gang, jeg gleder meg til å se resultatet, om du i det hele tatt kommer så langt.

Du blander negativitet med realisme: De fleste med negative kommentarer her vet enten fra før eller har lest seg litt opp på teknologien involvert og skjønner at dette er et veldig dyrt prosjekt og liv kan risikeres.