View Single Post
Sitat av vidarlo
At VB er eit dårlig strukturert språk, med syntax som ikkje ligner på nokon andre språk.

Programmering handler stortsett aldri om å kunne et språk. En kvar idiot kan lære seg syntax for php, perl, C++, you name it, men du skal ha litt tenkeevne for å greie å lære deg logikken i programmering.

Viss du skal begynne med programmering vil eg anbefale C#, python eller andre språk som faktisk er ein tanke oppegåande.
Vis hele sitatet...
Du har rett i det. Jeg har drevet med en god del C++ programmering i et høyt nivå...

Kan C++ veldig godt. Uansett. Vi kan sammenligne programmering med kunst.

En kunstner kan lære seg teknikken, men ikke resten; den må bygges på kreativ tenking.

En programmerer må på en annen side bygge programmet ut i fra hva en vil oppnå.

F.eks
##########################
Ligning løser
##########################
€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€

Skriv inn en ligning du vil løse.
NB! Dette programmet kan bare løse førstegrads ligninger med en ukjent.

ligning: 22 + x = 30

Løsning: x = 8


OK. Jeg vet nå hva jeg vil oppnå. Men, hvordan får jeg til dette?

Jeg personlig lager et flyt skjema hvor prosessen er beskrevet og hvilke algoritmer som brukes underveis.

Problemet i programmering er når man vil lage hele programmet på en gang. Jeg personlig begynner med et hoved program. Deretter implamenter jeg små programmer inn etter hvert.

Selvfølgelig får jeg error som jeg må fikse. Ofte fungerer programmet ikke som det skal og det må jeg fikse. Alle får error, men kansje det er en løk som ikke har fått en error før. vet ikke helt :P