Tråd: Sugardating
View Single Post
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Folkens!

Enda en gang sklir en kontroversiell tråd ut i en sidediskusjon om moral etc etc og ignorering av trådstarters spørsmål.

Må jeg virkelig ut med banhammeren?
Vis hele sitatet...
Det er ikke moral som diskuteres her. Det er ingen som fraråder henne å gjøre det av moralske grunner, de fraråder henne det av trygghetsmessige grunner. Hun spør om hvordan hun kan gjøre det på en trygg måte, og da kan det hende svaret er at det faktisk ikke er trygt.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg er klar over risikoen, og jeg vil ikke anbefale noen andre som leser dette å ta samme valg. Dette her er ment for de som allerede har bestemt seg og tatt valget, og da må man vel få lov å spørre spørsmål for å gjøre det på tryggest og best mulig måte?
Vis hele sitatet...
Her er noe jeg ville tenkt gjennom hvis jeg var deg:

- Ha en backup, noen som er i nærheten som du har på speed dial, eventuelt en sånn overfallsapp. Vedkommende bør vite hvor du er hele tiden og møte deg når du er ferdig.

- Du bør ha mye klarere retningslinjer for deg selv. Du sier i ett innlegg at det ikke er snakk om å selge kroppen, så den diskusjonen er irrelevant. Så skriver du at hvis du gjør det, så vil det være fordi du har lyst i øyeblikket. Dette virker som typisk uklare grenser som kan gjøre at du lar deg overtale, lure eller presse til å gå lengre enn du ønsker. Bestem på forhånd hvor langt du har tenkt å gå, og gjør det tydelig for fyren, og for backupen din. Ikke gå inn i en så utrygg situasjon med en "vi får se hvor det bærer" - holdning.

- Ser flere anbefaler bilder og film. Vær klar over at det bildet i praksis kan dukke opp hvor som helst og når som helst så lenge du lever. Tenk etter om det er ok for deg, og om det vil være ok for deg om fem, ti, eller tredve år også.

- Tenk gjennom om du står for dette, også utad. Det er ikke bare viktig for din egen integritet, men fordi informasjonen om det du driver med er gull som utpressingsmiddel for å få deg til å gjøre ting du ikke vil. Er det ok om foreldrene dine, bestemora di, arbeidsgiver eller alle på skolen vet om det? Hvis han truer med det, vil du trekke på skuldrene og gå din vei?

For å ha det helt klart: Jeg dømmer deg ikke, jeg synes ikke du er umoralsk og jeg ville ikke likt deg mer eller mindre som person om du gjorde dette. Jeg håper likevel du vurderer å droppe denne planen, og at du i det minste klarer å hoppe av toget før du går over dine egne grenser. Det sier jeg ikke med moralsk indignasjon, men med omsorg. Jeg er forresten kvinne, siden det var relevant.
Sist endret av *pi; 22. januar 2021 kl. 00:30.