View Single Post
Jobbet litt som budbilsjåfør, dette var noen år siden, på det sentrale austlandet. Behovet var og er så og si konstant, sånn jeg forstår det. Stillinger lyses gjerne ikke ut, du må bare ta direkte kontakt med de forskjellige aktørene. Noen har vel også slike kontaktskjemaer på nettsidene sine du kan fylle ut. Du må like å kjøre bil, og du bør helst være totalt zen når det kommer til trafikk og stress. Musikk, podcaster og lydbøker i bilen er gull. Det var litt som et videospill, forsøke å komme seg fra A til B på den mest effektive måten. Drivstoff koster, så det blir et minispill å kjøre mest mulig drivstofføkonomisk også. Viktig at bilen funker, og ha en god avtale med verksted som nevnt over her. Jeg kjørte en Toyota Yaris Verso varebil, var heldig med den. Skiftet olje hver 10000km og bremsklosser etc når det trengtes, ellers var den helt problemfri.

Må nevnes at jeg hadde aldri orket å være sjåfør på heltid. Det blir alt for mye stillesitting, og for labert betalt i lengden. Men som en deltids jobb jeg kunne gjøre litt her og litt der var det gøy. Dess mer trafikk og dess mer tidspress dess roligere og mer fokusert ble jeg og jo gøyere syntes jeg det var.