View Single Post
Herbman's Avatar
Trådstarter
342
Mye bra her! Interessant at den vokste litt den tråden her.
Dodecha, jeg skjønner fullt ut tanken din om den blinde urmakeren. Det er jo evolusjon det.
Spørsmålet mitt startet nærmest med: "Gitt at evolusjon er korrekt".

Spørsmålet mitt dreier seg egentlig rundt en veldig liten ting som kanskje var vanskelig å få fram.
Hvordan kan vi klare å se helt tilbake til starten for så mange år siden når vi bare er et produkt av tilfeldigheter? Jeg sier ikke at vi ikke kan det, bare at det er vanskelig å tro. Det er det store spørsmålet for min del.
Man kan jo legge hva man vil i det, om det bare er en veldig interesant vinkling på et stort spørsmål.

Hvordan kan "ingenting" over mange milliarder år utvikle seg til noe så komplekst at det kan finne ut hva som skjedde i starten før noe slikt eksisterte? Hva om logikken vår eller sansene våre mangler et par dimensjoner som ikke er utviklet enda og som snur alt på hodet? Dette er selvsagt ikke ting vi kan forholde oss til når vi skal snakke om ting vi "vet". Men alt vi vet er sanseinntrykk. Og jeg finner det kanskje litt vanskelig å tenke at det som skjedde på jorden for 3.5 milliarder siden er et språk jeg kan lese med min logikk.
Sist endret av Herbman; 29. mars 2013 kl. 13:11.