View Single Post
Hei!

Jeg har fra min tidligere fastlege fått xanor for angst og panikkangst slik at jeg kunne ta det i de alvorlige tilfellene hvor det trengtes. Jeg har vært veldig klar over at det er avhengighetsskapende, og har derfor vært veldig forsiktig med det og ikke blitt fysisk avhengig.

Jeg har gått til dps i et år nå, og har ikke fått lov til å bruke noen form for medisiner mens jeg har gått der. Gikk utifra at jeg ville være mestringsteknikker osv slik at jeg skulle klare å håndtere angsten, men det har jeg ikke. Nå tvinger de meg til å avslutte behandlingen hos dps, fordi det er mange i kø, og med beskjed om at jeg kan søkes inn på nytt.

Angsten har forsterket seg veldig på grunn av dette, og jeg var i dag hos den nye fastlegen for å be om en ny resept. Jeg trodde det ikke skulle bli noe problem, ettersom hun har tilgang til journalen min, og kan se når de tidligere reseptene ble skrevet ut. Altså at det har gått såpass lang tid mellom dem at det er tydelig at jeg ikke misbruker det.

Men hun sa at hun IKKE skriver ut xanor fordi det er så avhengighetsskapende, og det hjalp ingenting å forklare henne at jeg er klar over det og jeg har vært veldig forsiktig tidligere. Følte meg skikkelig uglesett når jeg satt der og følte hun så på meg som nærmest en narkoman..
Hun sendte et skriv til legen jeg har vært i kontakt med på dps, for å høre om han anbefaler bruk av xanor. Det vet jeg at han også er sterkt i mot, fordi det virker som leger flest er veldig anti-xanor.

Nå sitter jeg igjen og er utrolig frustrert og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Uansett hva jeg sier så virker hun ikke interessert i å hjelpe meg på denne måten, en måte jeg VET fungerer, og som jeg ikke ønsker å tulle med ved å prøve alt mulig annet.

Er det noen andre benzoer som ikke er så uglesett som har samme virkning? Evt om man tar flere enn legen sier?
Må uansett ha noe, så da får jeg nøye meg med en av de svakere benzoene om de nekter å gi meg noe annet.. evt om det finnes noen helt annen medisin som også kan hjelpe i akutte tilfeller.