View Single Post
Sitat av strangel Vis innlegg
Leste det du skrev, DonVito.
Avfeier det ikke, men kjenner meg ikke igjen overhodet.
Har brukt speed siden 2008,men vi snakker da om 2 helger i mnd (3 døgn x 2) på det meste.
Har det sykt digg på amf; hører på musikk, drikker litt og surfer pron. På andre dags kveld er kåtheten så uutholdelig at jeg stikker til ei venninne som er med på sprell, og utløsningen på speed kan overhodet ikke sammenlignes med en vanlig utløsning, det er ganske enkelt det råeste jeg har opplevd. Derfor passer jeg med vilje på at jeg bruker amf skjelden. Både fordi at jeg
1. vil forhindre at kroppen endrer standard for hva som er vanlig (slik at jeg fremdeles kan ha sex uten amf uten å føle at det er meningsløst)
2. og at jeg vil forhindre avhengighet.

Føler fremdeles at det funker. Har jeg feks lyst til å kose meg med amf en helg men opplever at jeg ikke har anledning likevel...ja, så er det litt kjipt men helt greit liksom.

Når jeg har en ledig helg hvor jeg koser meg med amf sså er det skjelden at jeg får tilegnet meg mer kunnskap og/eller ryddet i huset som da. :-D

Prøver ikke å fremstille det som glansbilde, men forteller bare om mine opplevelser.

Er jeg likevel i faresonen?
Vis hele sitatet...
Det kan ingen helt svare på, siden det er så store forskjeller på folk, kanskje du er veldig psykisk sterk, og klarer det helt fint? Men det er ALLTID muligheter for at du kan bli lurt inn i renna, men over tid. Kan komme med et eksempel:

Da du fortsetter slik er det kanskje en mulighet for at du en dag vil møte en stor utfordring der du må være fokusert ei uke. (Eksamen, ny jobb etc.) Og du tenker at ei uke med amf må gå fint. Etter den uka blir det helg, og du prøver litt til. Du merker nå, da uken kommer, at du kjenner et lite sug på amf men du tenker at dette skal du ikke rote deg inn i, så du tar deg sammen og sparer det til helgen. Etter uken kommer helgen, og du tenker det at nå er det så rotete her, og huff a mei, og jeg kan jo alltids feire (f.eks ferdig med eksamen, jobbinterviuet etc..), så du tar deg et par linjer, og storkoser deg. Du var visst våken hele helgen, og tok ei linje for å funke på mandag også.. Så går uken videre, og til helgen så skal du igjen belønne deg med litt amf. Uken etter går litt treigt, og du tenker jo at slikt det går med amfetaminbruken nå, så må det vel gå ganske greit om jeg gir meg selv en liten boost på onsdagene også, slikt at ukene ikke blir så tunge?

Du har nå kommet til et punkt der du ruser deg 2-3 ganger i uken, og nå kommer avhengighet inn i bildet, og med avhengighet så blir det fort til at du tror at det går helt fint, da du ruser deg daglig, og etter en 5-10 år kan du kalle deg på stadiet til TS.

( Dette er bare et av 100 eksempler på hvordan avhengighet og turen til renna utvikler seg, og det kan hende du faktisk klarer deg fint, men dem som ikke tror det er noe fare, er som regel mer i fare for å bli grisehekta, en dem som er litt obs på det. Da du tror det ikke er noe spesielt med fare, så tøyer du gradvis grensene dine som regel, og da er det plutselig fare uten at man vet det.)