View Single Post
Sitat av random67489 Vis innlegg
Om det stemmer det du sier at selv de som ikke fikser å møte opp på aktivitetsplikt aldri vil ble utestengt fra sosialhjelp så faller jo mine innlegg i staver og da har jeg reagert i klikksinne helt uten grunn. Har du noe mer informasjon rundt akkurat dette her? Det jeg tenker på er spesifikt noe der det står hva som skjer med de som ikke møter på aktivitetsplikt, at de ikke blir avskåret fra sosialhjelp eller livsopphold.
Vis hele sitatet...
Reaksjoner ved brudd på aktivitetsvilkår
Sosialtjenesteloven gir adgang til å redusere stønaden ved brudd på vilkåret om aktivitetsplikt. Brudd på vilkåret kan også få andre konsekvenser enn å redusere stønaden. I denne vurderingen skal det tas hensyn til årsaken for brudd på aktivitetsplikten.
Hvis konsekvensen er at stønaden skal reduseres, så er det en betingelse at stønaden ikke reduseres til et uforsvarlig lavt nivå. Dette innebærer at sosialhjelpsmottakeren må ha tilstrekkelig med midler til å kunne dekke de aller mest nødvendige behovene som mat, strøm og boligutgifter.
Andre konsekvenser ved brudd på vilkårene kan være kortere utbetalingsperioder, utbetaling av stønad til andre eller å gi stønad i form av varer og tjenester.
Vis hele sitatet...
Regjeringen.no