Tråd: Groguide
View Single Post
LoveToGrow's Avatar
Trådstarter
755
Sitat av Investigathor Vis innlegg
Pottestørrelse kan kanskje være 10-12 liter? Plante frøet med den hvite roten ned i jorda. Jeg har også lest noe om leca-kuler, da dette skal forbedre dreneringen av vann. Kunne noen fortelle litt om dette.
Vis hele sitatet...
Jeg ville gått for minimum 12 liter, helst 20-25 liter, kommer jo litt ann på hvor mye plass du har, jo større potte jo mindre næring må du tilføye, noe som ofte kan bli en nybegynnerfeil med fatalt utfall. Lecakuler kan du alltids ha 1-2 cm i bunnen av, sånn at overvanning kan bli liggende der istedet for langst røttene, men en av de tingene jeg virkelig vil anbefale er å bruke perlite i jorden, sånn ca 2-4 liter perlite pr. 10 liter jord.

Sitat av Investigathor Vis innlegg
Jeg leser litt forskjellig på nettet angående lys-perioder. I tråden jeg spurte om tips i tidligere fikk jeg anbefalt 20 timer lys, 4 timer mørke. På nettet andre steder leser jeg stort sett anbefalinger på 18 timer lys, 6 timer mørke. Har dette stort mye å si?
Vis hele sitatet...
Jeg har prøvd de fleste syklusene og 24/0 i vekstfasen og 12/12 i blomstringsfasen ser ut til å være mest effektivt. For deg som har autoflower spiller det ingen rolle og kan kjøre 24/0 hele veien.

Sitat av Investigathor Vis innlegg
Har valg av lyspære mye å si for autoflower? Ser for meg det kan øke sluttproduktet om jeg gjør det best mulig, men har dere tips om ei billig og bra?
Vis hele sitatet...
Vel det kommer jo an på hva du mener med valg av lyspære, om du mener valget mellom sparepære, LED pære og HPS pære er svaret ja, det har mye å si. Til to planter ville jeg gått for minimum en 250watt HPS og helst en 600watt HPS, kommer igjen litt an på plassen og størrelsen på plantene.

Sitat av Investigathor Vis innlegg
Til slutt ønsker jeg å spørre kort om når denne lys-perioden skal starte, og eventuelt opphold eller slutt?

Takk for at du tok deg tid å lese. Ha en fortreffelig dag videre!
Vis hele sitatet...
Igjen for deg spiller det ingen rolle da du har autoflower strain, men det vanlige er at frøene må bli kjønnsmodne før de kan settes i blomst, dette pleier å ta rundt 3-5 uker etter spiring og kan sees ved at det kommer en enkelt blomst mellom stammen og greinene som på bildet jeg linker til her: http://www.growingmarijuana.com/images/plant-sexing.png Andre velger å vente til planten er ca 45-60 cm høye før de setter de i blomst, men så lenge planten er kjønnsmoden velger du selv.