View Single Post
Sitat av Sibbe85 Vis innlegg
Forskjellen er nok at jeg ser en åpning for at noen kan utnytte dette til sin fordel.

Det blir stadig oppdaget forsøk på valgfusk og jeg stiller spørsmål ved om alt dette blir fanges opp. Jeg er ingen ekspert på systemet, men har fått er inntrykk av at dette ikke er en umulighet.

https://edition.cnn.com/2020/10/30/u...ote/index.html

Som en tilleggsnotis mener jeg det er en skam at Arizona fortsatt blir presentert som blå/biden i norsk media da flere store medier i usa (nytimes/cnn) melder at staten fortsatt er helt åpen.

Du har nok en større tillit til systemet og det har jeg respekt for😊
Vis hele sitatet...
Utfordringen her er at Trump prøver å utnytte det til sin fordel. Siden man vet det er skjev fordeling på stemmene. Det å endre reglene nå er for sent, folk har levert stemmen sin på valgdagen i god tro om at den skulle telles. Å endre det nå fører til at mange stemmer da ikke telles og det er tydelig til fordel for dem ene parten.

Jeg ser på dette som verre enn eventuell juks folk ser for seg kan skje ved å godta stemmer som kommer neste par dagene. Begge deler er forsøk på å påvirke valget.

Å tro at Trump gjør dette fordi det er riktig, og for å styrke demokratiet er naivt. Dette er kun fordi han tjener på å svekke tilliten til valget.