View Single Post
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
673
Sitat av Fyllekjøreren Vis innlegg
Kanskje det er kun meg på jorden, og dere er illusjoner skapt for å teste meg? Kanskje du tenker det samme og ble truffet akkurat nå? Hvordan vet du at jeg ikke er en illusjon som er skapt for å fortelle deg nettopp dette?
Vis hele sitatet...
Dette kalles Solipsisme og kan egentlig ikke bevises eller motbevises. Det høres ut som et dypt filosofisk emne, men er meningsløst å prate seriøst om. Jeg regner med at du oppfører deg i det daglige som om den eksterne virkeligheten faktisk eksisterer og det ville fått konsekvenser for deg om du begynte med det motsatte.

Sitat av Fyllekjøreren Vis innlegg
Ingenting ble til en vakker planet med beboere som utsletter seg selv. Hvem eller hva var det som skapte dette ingenting? Hvem eller hva utløste The Big Bang?
Vis hele sitatet...
Singulariteter er et emne som fortsatt ikke er forstått, men per i dag så mener ikke forskere at ingenting ble til alt vi ser. Det er for det meste Kristne apologeter som liker å si dette fordi det er en enkel måte å forklare Big Bang på og kan vris til å ligne litt på bibelhistorien. Klassisk fysikk bryter sammen under disse forholdene så modellene og matten vi bruker i dag er ikke helt klar for singulariteter og The Big Bang er ikke så enkelt som at ingenting ble til alt.

Det er også litt meningsløst å snakke om hva som utløste eller kom før The Big Bang om ikke tid i seg selv eksisterte. Selv om forskere ikke har et konkret, 100% svar på hva som skjedde så betyr ikke det at magi er neste svar på lista.

Det handler egentlig bare om å bli komfortabel med å si "Jeg vet ikke hvorfor det er sånn, men jeg vil gjerne finne det ut" i stedet for å ta til takke med "På grunn av magi" bare fordi det er et svar.