View Single Post
Du er kanskje ikke strengt tatt en rasist, men det virker som du sitter med ganske dårlig informasjon.

Det er for eksempel ganske urealistisk å si at ingen muslimer i London aksepterer homofili. Det sier seg selv at det er helt usannsynlig.
Du kommer med eksempler på land og regioner som har hatt problemer pga blandede kulturer men kommer ikke med eksempler på land og regioner som har hatt blandede kulturer og klart seg helt fint. At folk sloss og krangler og kriger har ofte andre underliggende grunner.

Altså, hvis vi skal snakke om land med blandede kulturer så er jo USA et godt eksempel på hvordan det ikke bare kan fungere, men hvordan det kan gjøres riktig. Hele poenget med USA (i starten) var at det skulle være et sted for alle, og det har gått veldig bra til tross for noen fartsdumper i løpet av landets historie.

Det er selvfølgelig lett å si at det er "lettere å hjelpe dem der de er", men det er ikke alltid mulig fordi noen ganger er "der de er" et helt jævlig høl hvor man ikke har tid til å gjøre noe annet enn å overleve fra dag til dag.

"Multikulturalisme" har (for en eller annen grunn) blitt et sårt tema blant noen folk, men se nå på de få landene som har aktivt prøvd å isolere seg og fortell meg hvordan det gikk med dem (eks Japan/Nord-Korea)

Sitat av The Magnificent Vis innlegg
Den største utfordringen med innvandring er kulturell forskjell og integrering.

Jeg tror også at musikk reflekterer miljøet man blir født/lever i. Hva synes dere om disse sangene?
- https://www.youtube.com/watch?v=GJJNgqsaFc8
- https://www.youtube.com/watch?v=uKwUaLuq5o0

Helt ærlig. Hvordan har det blitt slikt i Sverige?
Vis hele sitatet...
Jeg er kanskje en raring men det eneste jeg ser her er ungdommer som (kanskje?) kommer fra vanskelige kår som likevel finner en måte å uttrykke seg gjennom sanntidskultur.

Sikkert fordi jeg selv har laget bl.a. musikkvideoer før og vet at det krever haugevis med planlegging, disiplin og mange kjedelige timer med drittarbeid.

Og det at disse tilsynelatende vanskeligsstilte ungdommene tar seg tid til noe sånt synes jeg bare er kjempeflott (man kan argumentere med at det hadde vært bedre om de produserte litt mer hyggelige ting, men man kan bare uttrykke det man vet).
Sist endret av Chobonella; 24. november 2021 kl. 10:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.