View Single Post
Sitat av Absurd Vis innlegg
Hvis du har to personer som heter Knut, så kan du ikke si at begge personene er dårlige mennesker kun siden du vet at en knut har gjort noe dårlig. Jeg hadde lett respektert argumentene dine, om du ikke kun brukte det om muslimer. Du virker jo ikke av å ha noe interesse av at religion generelt er en uting, men du er veldig på muslimer. Har du selv tenkt at kanskje dine verdier ikke sammsvarer med norges? det står ganske klart i grunnloven dette med religionsfrihet. Man skal jo ikke akseptere kriminalitet, men islam har jo ikke noe med kriminalitet å gjøre det er en spirituell tro.. Men her antar du jo at folk med en spesifikk tro er kriminelle, kun fordi de har den troen. Jeg er helt enig i at all religion er en uting. Men skal vi drive å bestride grunnloven basert på hvilken tro folk har liksom. Det må jo være rasistisk? Men altså, jeg er ikke mørkredd, jeg bare blir litt redd når det ikke er noe lys!
Vis hele sitatet...
Det der kan i beste fall kalles en stråmannsargumentasjon. Les det jeg skriver.
Du nevner også grunnloven: I ett samfunn med religionsfrihet, mener du man ikke bør få lov til å kritisere den religionen man vil ut fra de oppfatningene man selv har?