Tråd: Baneheiasaken
View Single Post
Sitat av Mk1 Vis innlegg
Etter dette var det statsadvokaten som skulle ta en endelig avgjørelse og for meg kan det kanskje virke som at her er en statsadvokat påvirka av dokumentarserie i regi av familien til Viggo og et høyt byråkratisk press fra de. Jeg drodler og kan ta feil her men.. En desperat familie kan påvirke andre, og det var først etter dokumentarserien at gjenopptakelseskomitten snudde også. Betimelig gitt ut den dokumentarserien også når de visste at saken skulle opp for siste vurdering kort tid etter.. De har avslått gjenopptakelse i alle år med de samme bevis og argumenter presentert i dokumentaren så hvorfor snudde de når dokumentaren skapte mer sympati fra folket?
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke dette en skal dømmes etter, og etter all media dekning imot han ser jeg ikke på det som så ille. Sett med sakens øyne. Men skulle ikke uskyldighet-spørsmålet vært stilt lenge før?

Ingen tvil om at dokumentaren fikk folket til å tenke seg om. Det har blitt ett press på de som har dømt han. Det er ikke bare bare å få lagd en dokumentar, det koster jo en slump med penger. At en som sitter inne må ty til dette for at uskyldighet-spørsmålet skal bli tatt på alvor, ja, det håper jeg rett og slett ikke blir en vane.

Statsadvokaten ble ikke påvirka av dokumentaren, men heller av at det norske folk fikk se hvordan saken egentlig lå an. Dette skulle jo være hemmelig å ikke komme ut.

Men en ting er underlig. Denne mannen som er så farlig, han slipper vi nå ut. De gjør jo ikke dette med fri vilje. De har loddrett driti seg ut. Det er vel ikke annet å si om det. Han slipper vi ut nå fordi han nesten har sonet ferdig hele dommen.. Det er jo faktisk latterlig å lese.